Da Randers Kunstmuseum tog kontakt til Asap var den forsigtige ambition at værne om kvaliteterne ved det gamle logo og blot modernisere udtrykket. Det gamle logo var skabt til en tid, hvor Randers Kunst- museum lå på første sal af en ny klassicistisk museums- bygning med tempelgavl. En arkitektur som både er væsensforskellig fra Flemmings Lassens betonhus, men også står i kontrast til, hvad et kunstmuseum er i dag, hvor det også handler om at vise sin relevans for nye målgrupper og tiltrække flere besøgende.
Moderniseringen af logoet er blevet mere radikal end forventet. Det oprindelige navnetræk RKM, der indgik i skønvirkestil i det gamle logo, er blevet forenklet til RK i en moderne typografi, som forener det historiske med det nutidige og det ornamentale med det mere rå.
Med nyt logo og ny identitet vil Randers Kunstmuseum markere sig med en klar visuel identitet, som kan skabe kontinuitet, genkendelse og ensartet i sit udtryk og sikre synlighed på tværs af medier.
Udfordrende, altid parat til en provokation og åben for en diskussion. Karakteristisk for museet er den særlige interesse for de kunstnere, der på forskellig vis agerer i yderkanten af det etablerede. Udstillinger og formidling af deres arbejde perspektiverer det trivielle og afsøger grænseområder.
Asap design har igennem flere år samarbejdet med Randers Kunstmuseum om både store og små opgaver. Udover prestigefyldte kunstbøger laver Asap design både trykt og digitalt materiale for Randers Kunstmuseum f.eks. plakater, webbannere, invitationer og billboards.